Τετάρτη 18 Ιουλίου 2007

Το νέο Fiat 500


Ανήμερα των πεντηκοστών γενεθλίων του, το θρυλικό Cinquecento επιστρέφει στην αγορά και η Fiat λέει ότι θα γίνει το iPod των αυτοκινήτων. Με μία τελετή στο Τορίνο, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία εισάγει και πάλι στην αγορά αυτοκινήτου την νέα εκδοχή του Fiat 500, το οποίο, όπως το Mini ή το "Σκαθάρι" της Volkswagen, είναι ένα από τα εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία των τεσσάρων τροχών.

Για τους Ιταλούς, είναι η επιτομή της οικονομικής άνθησης στη χώρα μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Φθηνό και αποτελεσματικό, αντικατέστησε σταδιακά το σκούτερ για εκατομμύρια πολίτες των οποίων το βιοτικό επίπεδο βελτιώθηκε δραματικά τη δεκαετία του '50 και '60. Μετά από 18 χρόνια στους δρόμους, το Fiat 500 έπαψε να παράγεται το 1975.

Χρειάστηκαν δεκαοκτώ μήνες για να το επαναφέρει ο ιταλικός όμιλος στην αγορά. "Θέλω η Fiat να γίνει η Apple των αυτοκινήτων", είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Σέρτζιο Μαρκιόνε σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε στο σημερινό φύλλο της ιταλικής εφημερίδας "Λα Στάμπα". "Και το Cinquecento θα είναι το δικό μας iPod", υπογράμμισε. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ιταλικό Τύπο, η τιμή του νέου Fiat 500 στην Ιταλία θα είναι από 10.500 μέχρι 12,500 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα 1,2 λίτρων και με απόδοση 69 ίππων και από 12.500 μέχρι 14.500 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα 1,4 λίτρων και με απόδοση 100 ίππων. Θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις για κάθε κινητήρα με ονομασίες: pop, lounge και sport. Σύμφωνα με πηγές της ιταλικής εταιρείας, ήδη από την παρουσίαση του νέου μοντέλου, οι παραγγελίες ανέρχονται σε 25.000 κομμάτια.

Μετριοπαθής θα είναι και ο στόχος όσον αφορά την παραγωγή του: μόλις 120.000 Fiat 500 ετησίως σε σύγκριση με συνολική παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων οχημάτων από τον όμιλο. Το νέο Fiat 500 θα αναμετρηθεί στη αγορά με αυτοκίνητα όπως το επανασχεδιασμένο Twingo της Renault και αναλυτές εκτιμούν ότι θα βοηθήσει περισσότερο την εικόνα της Fiat παρά τα οικονομικά αποτελέσματά της αν και το μοντέλο θα παράγεται σε εργοστάσιο στην Πολωνία για να συμπιεστεί το κόστος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: