Πέμπτη 19 Ιουλίου 2007

Νέα ερωτήματα για την τραγωδία


Ένα αποκαλυπτικό βίντεο από το κλειστό κύκλωμα του αεροδρομίου του Σάο Πάολο εγείρει νέα ερωτηματικά για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας, της χειρότερης στα χρονικά της Βραζιλίας. Το βίντεο που μετέδωσε το βραζιλιάνικο τηλεοπτικό δίκτυο TV Globo, δείχνει ότι το μοιραίο αεροσκάφος διέσχισε τον διάδρομο σε τρία δευτερόλεπτα, αντί των έντεκα που απαιτούνται για μία ομαλή προσγείωση. Συγκεκριμένα, το βίντεο που σύμφωνα με το TV Globo προέρχεται από την πολεμική αεροπορία, δείχνει ότι ένα αεροσκάφος, που προσγειώθηκε νωρίτερα, κάλυψε τον διάδρομο σε έντεκα δευτερόλεπτα, ενώ το μοιραίο αεροσκάφος κάλυψε την ίδια απόσταση σε μόλις τρία δευτερόλεπτα.

Εικάζεται ότι ο πιλότος του Έρμπας, ανέπτυξε τόσο μεγάλη ταχύτητα, προσπαθώντας να απογειώσει ξανά το αεροσκάφος. Αντ' αυτού διέσχισε μια κεντρική οδό και προσέκρουσε σε αποθήκη καυσίμων, με αποτέλεσμα των θάνατο τουλάχιστον 200 ανθρώπων. Η ιδιοκτήτρια αεροπορική εταιρία ΤΑΜ είπε ότι το σκάφος, που εντάχθηκε στον στόλο της το 2006, βρισκόταν σε άριστη κατάσταση και είχε περάσει πρόσφατα από τεχνικό έλεγχο. Ο λόγος για τον οποίο το αεροσκάφος εξετράπη της πορείας του και ολίσθησε στον διάδρομο θα αποτελέσει και το επίκεντρο των ερευνών. Το μαύρο κουτί του αεροσκάφους βρέθηκε και απεστάλη στις Ηνωμένες Πολιτείες προκειμένου να διαλευκανθούν τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος. Το αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σάο Πάολο, της μεγαλύτερης πόλης της Βραζιλίας, έχει ιστορικό παρόμοιων περιστατικών με αεροπλάνα να εκτρέπονται του κεντρικού διαδρόμου, ο οποίος εδώ και καιρό θεωρούνταν προβληματικός για την ασφαλή προσγείωση μεγάλων αεροσκαφών, αλλά και την προσγείωση σε συνθήκες βροχής. Το συγκεκριμένο Έρμπας, είχε την ατυχία να εκπληρώνει και τα δύο αυτά μοιραία "προαπαιτούμενα". Οι εργασίες βελτίωσης του διαδρόμου είχαν τελειώσει πρόσφατα, αλλά σύμφωνα με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δεν ήταν επαρκείς. Οι ίδιοι λένε τώρα ότι είχαν προειδοποιήσει για τους κινδύνους που υπήρχαν από την συνέχιση της λειτουργίας αυτού του διαδρόμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: